Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vinnetou v Trabantu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Slavnou jsem se nestala, ale porodila jsem Tammymu děti. A ukázala jsem mu svoji rodnou zem.

Talent byla kdysi dávno starověká jednotka hmotnosti, užívaná převážně na Blízkém východě a v Řecku. Její hodnota se silně měnila podle místa i času, a tak se vlastně jednalo o jednotku neurčité velikosti. Talent však byla i peněžní jednotka, kdy jeden talent odpovídal přibližně ceně 60 kg zlata nebo stříbra.

My, dnešní smrtelníci, jsme už samozřejmě 60 kg zlata nebo stříbra nikdy neviděli a neumíme si ho představit. Slovo talent používáme ve spojení skrytý poklad, hluboce ukrytý, který v lidech dřímá, někdy je nalezen a někdy ne.

Já měla odmalička talent očividný a dost k ničemu.

Dnes by se to nazvalo monitorovací zařízení první kategorie, vyladěné na nejvyšší citlivost, ale tehdy, před lety, jsem byla prostě jen dítě na zabití. Špicovala jsem uši, všechno jsem věděla a uměla to převyprávět do nejmenších podrobností. Samozřejmě tam, kde to vůbec nebylo potřeba. A tak jsem měla zadek často zmalovaný od prchlivé matky, která neměla k ráně daleko a notýsek ve škole plný černých puntíků od učitelky, která byla netrpělivá, tichá a vážná.

O prázdninách jsem však křídla svého talentu mohla rozvinout naplno, aniž bych riskovala výprask. Babička žijící na vesnici byla mírná, mohla jsem jít spát se špinavýma nohama, čistit si zuby jen občas a tahat si koťata do postele. K obědu bývaly lívance nebo palačinky a k večeři chleba se sádlem. Večer jsme s dědou mastili karty a těšili se, až hlasatelka v televizi vážným hlasem nastaví zrcadlo kapitalistické společnosti a začne Fantomas.

Svůj talent jsem rozvíjela tím, že jsem často visela na brance a pozorovala cvrkot na ulici.

„Babi, jde k nám pan Hora!“, přilítla jsem do kuchyně.

Babička pantoflí nakopla slepici ven ze dveří. „Svině jedna!“, a do hadru sebrala čerstvé hovínko.

„Pan Hora, říkáš? Divný, ve středu jezdí vlakem do města nakoupit. Tak já rychle postavím na kafe.“ A přiložila do kamen pár dřívek.

Vyšplhala jsem znovu na branku. Pan Hora přešel kolem jako by se nechumelilo a pokračoval ulicí dolů. „Pane Horáááá….vy k nám nejdeteee?“, zahulákala jsem.

„Je středa, děvče, to jedu vlakem v 9,36 nakoupit.“, a zvedl hnědou koženou tašku do výšky.

„Ale babička na vás už čeká!“, zahulákala jsem znova.

„A co mi chce?“, zastavil se.

„Já nevím, ale asi něco důležitého, už vaří kafe!“

„Tak ještě, že jsi mě odchytila. Pojedu teda pozdějším vlakem.“

Otevřela jsem branku, koukla mu do tašky a zatahala ho za prázdný rukáv zastrčený do kapsy. Pan Hora totiž neměl levou ruku.

„A jak to tam máte zakončený, nahoře, to jako na uzlík?“, ukázala jsem k jeho rameni.

„Chceš to vidět? Ale je to strašidelný.“

Kývla jsem. Pan Hora si sundal sako, rozepnul košili a stáhl levý rukáv.

„Hmm… do uzlíku. Takhle přesně vypadalo hovínko, co nám vysrala slepice v kuchyni na podlahu.“

„Skoro.“, zasmál se a vstoupil do kuchyně.

„Prý už na mě čekáte?“

„No jeje, právě včas, akorát jsem zalila kafe!“, řekla babička a naskládala na malý talířek pár dlouhých, placatých sušenek.

Usedli ke stolu a zvědavě se na sebe zadívali. „Tak co nám nesete?“, zeptala se babička.

„Ani nic, jedu do města nakoupit.“, řekl pan Hora.

„Však je taky středa.“, podotkla babička. „Divila jsem se, že k nám máte cestu.“

„No neměl jsem, ale přišel jsem.“

„Tak to je dobře, vezměte si sušenku a povídejte, co je nového.“, řekla babička a spokojeně se usmála.

Až v dospělosti jsem pochopila, že můj talent je lidi spojovat. Co lidi…národy.

A tak jsem svého indiánského muže, ušlechtilého a klidného, vzala k nám do Čech, aby se podíval, jak si tu žijeme.

Naši malou zemičku, krásy naší přírody, hory, řeky a usměvavé lidi s velkým srdcem jsem mu popsala slovy tak vzletnými a dojemnými, že mu nádhera pohoří Great Smoky Mountains připadala jen jako slabý odvar a indiáni jako ubozí packalové k ničemu.

Přiznávám, že Tammy má svoji první návštěvu v Čechách dosud zahalenou v mlze, protože ho můj otec a bratranci po celou dobu pobytu udržovali ve stavu silné opilosti, řka, že ohnivá voda je dobrý sluha, ale zlý pán. A to se tady, pod jejich odborným dohledem, nemůže nikomu stát.

Ale dobře si vzpomínám na jeho druhou návštěvu, to už jsme měli Anežku, dlouhovlasou blond holčičku se zelenýma očima, jako má její matka a s indiánskou duší po svém otci.

V letadle, kde jsme bohužel nedostali sedadla vedle sebe, letuška podala Tammymu do ruky skleničku se šampaňským a přinesla mu jídlo z první třídy. Potom se zvonivě rozesmála, srovnala si umně vytvořený uzel na hlavě a seznámila ho se svým rozpisem letů na další měsíc.

Mě, sedící o dvě řady dál, okázale ignorovala a lakomě zvedla obočí, když jsem požádala o vodu. Když se Anežka na vratkých nožkách vydala uličkou a vysápala se na otcův klín, letuška mu ji odebrala z náručí se slovy, aby neobtěžovala spící cestující a vrátila se zpátky ke své rodině. Při odchodu z letadla podala Tammymu výtisk denního tisku s okatě napsaným telefonním číslem a srdcem proklatým opeřeným šípem.

Cesta to byla dlouhá a úmorná, a když jsme konečně vstoupili do letištní haly v Praze, uslyšela jsem od zavazadel hlasitý mužský hlas: „Hele, Maruš, vopravdickej indián, no já padnu.“

Tammy, vysoký, štíhlý, oblečený v bílé košili s ohrnutými rukávy a černých džínách, ještě nerozuměl česky, a tak se jen široce usmál a mrknul pravým okem. 

„A koukni na ty náramky, já vím, kdo to je, to je teeen…noo..jeden americkej herec, ty vago, jak se jmenuje…mám to na jazyku, noo…Maruš…hrál v Posledním mohykánovi! A nečumte na něj tak. Ať nevypadáme jako telata!“

K Tammymu přistoupil malý chlapec a zatahal ho za kalhoty. „Pane, vy jste vopravdickej indián?“

Anežka rychle objala tatínka kolem kolen a česky řekla. „Ne, to je můj táta!“

Tammy, odpočatý a v letadle hýčkaný, pohodil dlouhými, černými vlasy, spadajícími mu po zádech až k pasu a zívnul. „Myslím, že jestli si do pěti minut nelehnu, tak usnu vestoje jako kůň!“

„Čenda by měl přijet každou chvilku.“, řekla jsem a nasměrovala nás k východu.

„Až uvidí, kolik toho s sebou táhneme, tak to s ním švihne.“, řekl Tammy společensky, posadil si Anežku za krk a popadl kufry za madla.

Švihlo to však málem s námi, protože kamarád Čenda, vědom si neobvyklé a vzácné návštěvy, nám chtěl udělat radost a jako milovník aut veteránů, přijel ve vytuněném a nablýskaném Trabantu, přímo před letištní halu.

Tammy zalapal po dechu. „Co to je?“, a rozesmál se.

„To je rozzuřený vysavač neboli nejúžasnější auto na světě“, řekl Čenda, rychle nás nacpal do vozidla a několikrát naprázdno zatůroval až se kolem nás rozprostřela šedomodrá mlha.

„Má jenom dva takty a na společenském žebříčku je to něco mezi bicyklem a Maluchem, ten má takty čtyři.“, dodal pyšně a láskyplně pohladil volant.

Tammy, vystudovaný inženýr a automobilový designér, tvořící a sledující nejnovější trendy, se nevěřícně rozhlédl po interiéru vozidla. „Ne, to není možný. To jsem ještě nikdy neviděl. Tady se vůbec nemyslelo na pohodlí pasažéra.“, a pozorně ohmatal stěny a sedadla.

„Je to čistě účelové, skromné a bez rozmařilých zbytečností. V jednoduchosti je krása.“, zasmál se Čenda. „A narveš sem úplně všechno.“

Cesta Prahou se zdála být stejně dlouhá, jako letadlem z Ameriky. Tammy měl dlouhé nohy pokrčené těsně pod bradou a snědou pokožku v obličeji úplně sinalou. „Bojím se o naše životy víc jak v letadle.“, řekl a pevně mě chytil za ruku. „Myslím, že střechu by prorazilo i ptačí hovno.“

Čenda kývl hlavou. „Máma se vás nemůže dočkat, povlíkla nejlepší povlečení, z damašku, dostala ho jako svatební dar, a ještě nikdy ho nepoužila. Tak si toho važte.“, řekl a zajel do průchodu otřískaného domu staré zástavby. „Jo, a táta se vloni uchlastal, takže alkohol vám nedá určitě.“

Tammy se vysoukal z Trabantu a protáhl si nohy a ruce. „Připomeň mi, až budeme zpátky doma, abych tomu chudákovi poslal trochu víc peněz, v tomhle se leda tak brzo zabije.“

Z domu vyběhla malá, kulatá žena v zástěře. „To je mi vzácná návštěva!“, a vřele mě objala, popadla holčičku do náruče a dvakrát se s ní zatočila dokola. Potom ji opatrně postavila na zem a chytila Tammyho za obě dlaně.

„Ten se ti povedl, je úplně nádhernej!“, prohodila směrem ke mně. „Úplnej Vinetúúú.“

Zálibně si Tammyho prohlížela, kroutila nevěřícně hlavou, ale pak se vzpamatovala. „Tak pojď na vdolky, ty.. kluku indiánská..“, a odvedla nás do bytu.

Vdolkům Tammy rozuměl dobře a osmý jsem mu už musela vykroutit z ruky. „Bude ti blbě, neblázni.“

„Proooč? Nebude…já mám vdolky rád.“, zahučel a napil se z velkého hrnku kakaa.

Ozvalo se zabušení na dveře. „To budou asi holky.“, řekla paní domu a zvedla se od stolu.

Do místnosti přivedla několik žen ve svém věku. „Holky, to je Vinnetú, můžete si na něj šáhnout, ale opatrně.“, koukla na Tammyho. „Můžou si na tebe šáhnout, že jo?“

Tammy nerozuměl ani slovo, a tak prostě přikývl. „Prosím tě, co znamená to divný slovo…Vinnetú, slyšel jsem ho už několikrát.“, obrátil se na mě.

„Česky to znamená krásný a ušlechtilý.“, řekla jsem pohotově a Tammy se potěšeně usmál.

Jedna z žen, s trvalou jako ovečka, před něj na stůl položila plastovou krabičku a vetkla se mu do náruče. Odevzdaně mu položila hlavu na prsa a zavřela oči. „To jsem si vždycky přála udělat, už jako holka.“, a blaženě vzdychla.

Tammy rychle mrknul do krabičky. Byl v ní jahodový dort. Přivinul si ženu pevně na prsa.

Podíval se k zástupu ostatních starších dam, každá v ruce svírala krabičku. „Začíná se mi tady docela líbit.“, prohodil směrem ke mně a zasmál se.

„Tak další…“, řekl a odevzdaně doširoka roztáhl ruce.

Tammymu samozřejmě v noci blbě bylo. Několikrát se vyzvracel do hliníkového kbelíku u postele a sváteční damaškové povlečení vzalo také za své.

„Maminko, proč tatínek pořád slintá na koberec?“, zeptala se mě Anežka.

„Protože je Vinnetú.“, sykla jsem tiše a Tammy po mně zašátral rukou.

Nahmatal moje prsty a láskyplně je stiskl.

„To bylo určitě to kakao. Kdybych umřel, nech mě převést do Ameriky.“, řekl krásný a ušlechtilý, a hodil okem po vyžraných plastových krabičkách poházených po stole. „Ale ať mě necpou do Trabantu.“, a sklonil hlavu zpátky ke kyblíku.

Druhý den přišel o prohlídku historické Prahy, protože celý den vyčerpaně prospal. Když jsem s Anežkou přišla zpátky, ležel v posteli s Čendou po boku a pouštěli si všechny díly Vinnetoua.

Tammy se strašně smál. „Škoda, že to nemůžou vidět naši.“, řekl zklamaně a kousnul si do vdolku. „Francouz v paruce a jugoslávská prérie. Tady je opravdu možný všechno, začínám už chápat i toho Trabanta.“

Po příjezdu zpátky do Ameriky, Tammy poslal Čendovi peníze. Slušné. Ať si koupí nějakou lepší káru.

A Čenda si koupil dalšího Trabanta. Úžasného kombíka, vždycky o něm snil.

Spojovat lidi mě baví, jak jinak by se i indiáni, žijící pod vrcholky Great Smoky Mountains, dověděli o Trabantu, Pierru Briceovi a jugoslávských prériích, které tolik milujeme.

Howgh.

Autor: Danka Štoflová | čtvrtek 11.5.2023 9:05 | karma článku: 45,39 | přečteno: 6001x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,14 | Přečteno: 2811x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 42,99 | Přečteno: 3878x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,18 | Přečteno: 7579x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma: 44,38 | Přečteno: 5878x | Společnost

Danka Štoflová

Den, kdy zemřelo Slunce

Indiáni si po staletí předávají vědomosti ústní formou. Stojí je mnoho úsilí, aby přetrvaly do dnešních dnů. Pojďme jim naslouchat. Často nás šokují, i když to vlastně nechtějí. Všimli jste si, že máte uvnitř sebe ladičku?

5.1.2024 v 10:30 | Karma: 45,43 | Přečteno: 10101x | Společnost

Danka Štoflová

Nymfomanka - tajný sen všech mužů

Indiánské příběhy vás baví. Na žádost mnoha z vás, oživuji indiánské vyprávění a Tammyho, protože vám zkrátka chybíme. Mým cílem je a vždycky bylo, pobavit vás, zahřát a dýchnout svěží vánek lidskosti do unavených duší. Howgh.

20.12.2023 v 9:25 | Karma: 46,25 | Přečteno: 22784x | Společnost

Danka Štoflová

Tanči pro svého muže!

Partnerské vztahy umírají na úbytě. Říká se tomu stereotyp, jednotvárnost, každodenní život. Jiskra žádostivosti vyhasla a tak se musíme podívat do jiných kultur, třeba indiánských, zda pro nás nemají praktickou radu k použití.

20.11.2023 v 15:28 | Karma: 45,35 | Přečteno: 8117x | Společnost

Danka Štoflová

Sláva je jen kropenatá slepice

To červnové ráno jsem radostně vylétla z domu jako na zádech okřídleného Pegase. Neměla jsem však v úmyslu vzlétnout až do oblak, ani se opovážlivě vyrovnat bohům a nechat se zanést na horu Olymp. Ten den měla vyjít moje kniha.

17.7.2023 v 15:04 | Karma: 43,99 | Přečteno: 3986x | Společnost

Danka Štoflová

Cigánské husle do každé rodiny

Dnes bych vám ráda vyprávěla jeden dávný příběh, pamatuji si ho dobře a stále ve mně rezonuje. Ve společnosti lidí jsou stále předsudky a špatné zkušenosti s jinými kulturami. Pojďme se všichni začít vnímat trochu jinak, srdcem.

7.6.2023 v 13:22 | Karma: 45,28 | Přečteno: 4581x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem tančila s vlky

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Naše děti jsem porodila pod vrcholky Great Smoky Mountains, na půdě, která indiánům po staletí patří. Přijala jsem indiánskou životní filozofii za svou.

28.4.2023 v 12:11 | Karma: 46,35 | Přečteno: 7600x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Sním vašeho psa!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Potkali jsme se v New Yorku,kde jsem se chtěla prosadit jako začínající malířka. New York je multikulturní, báječný a nikdy nespí. A pak přišla pohroma, moje matka.

20.4.2023 v 9:38 | Karma: 46,48 | Přečteno: 10166x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem dostala lekci tantrického sexu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako mladá malířka. Umělecké prostředí města, které nikdy nespí, vám posune hranice vnímání za běžnou mez.

12.4.2023 v 12:21 | Karma: 44,72 | Přečteno: 5070x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

"Zbij mě! Já strašná svině!"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla prosadit jako malířka. Tammy v New Yorku vystudoval a proháněl holky, kterým zřejmě ukázal cestu k Šangri-La.

4.4.2023 v 10:27 | Karma: 46,05 | Přečteno: 10976x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jizva od Mackieho Messera

Vdala jsem za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Než jsem ho v New Yorku poznala, protloukala jsem se jako začínající malířka, často měnila bydliště a spolubydlící. Potkala jsem spoustu lidí a vyslechla jejich sny.

21.3.2023 v 9:51 | Karma: 45,77 | Přečteno: 5250x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Dvouvaginální Fran

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, a tak nějak jsem tušila, že Tammy byl dost divoký. O některých historkách by se zkrátka mělo mlčet. Ale nikdy se to nedělá a je to dobře.

16.3.2023 v 9:44 | Karma: 46,22 | Přečteno: 10302x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Švédská trojka

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Což se nestalo, zato jsme vystřídali pár bytů a úžasně se sžili. Víte, co je švédská trojka?

7.3.2023 v 12:37 | Karma: 46,71 | Přečteno: 17275x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem viděla satanistický obřad - aneb "Skvělá práce u Moše"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako malířka. Ale než jsem Tammyho poznala, prošla jsem pár zaměstnání, na které bych raději zapomněla.

22.2.2023 v 15:16 | Karma: 45,96 | Přečteno: 7738x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak mi mafián seřezal zadek

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kam jsem se vydala, abych se stala slavnou malířkou. To se tedy nestalo, ale život mi ukázal, že rozhodně není peříčko.

9.2.2023 v 10:49 | Karma: 46,96 | Přečteno: 13131x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Proč jsem si nevzala Pištu Hufnágla

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Když to vezmu kolem a kolem, moje netradiční česká rodina mě vlastně už od dětství připravovala na život, který normální nebude. Nic lidského mi není cizí.

1.2.2023 v 11:54 | Karma: 46,89 | Přečteno: 9180x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Skřípněte jim vejce!

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů a žijeme na půdě, která indiánům po staletí patří, pod vrcholky Great Smoky Mountains, v Severní Karolíně. Indiáni si volí svého náčelníka jednoduchým způsobem. Provázkem

26.1.2023 v 12:09 | Karma: 46,91 | Přečteno: 14183x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 116
  • Celková karma 43,67
  • Průměrná čtenost 6859x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.
POJĎTE PODPOŘIT DĚTI FONDU UNICEF
DRAŽBOU MOJÍ KNIHY❤️
SOUČÁSTÍ DRAŽBY JE I TAJNÝ DOPIS DRAŽITELI, KTERÝ JSEM NAPSALA.
PŘIJĎTE PROSÍM POMOCT, DĚTI JSOU NEJVĚTŠÍM BOHATSTVÍM
KAŽDÉHO NÁRODA ❤️
www.aukceunicef.cz

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde ve druhém pololetí r.2024, těším se moc!

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik