Nekrolog za vousy

Vypadá to, že jsem ujetá na vousy. Ba ne, ale je to důležitá součást každého muže. Tohle je návrat k Nedělní chvilce poezie - nebojte se, přežijete to, a je to jen výjimečně.

Přejedu lehounce, po tvojí tváři, 

s vousy se rozžehnám, pryč s vzorem krásy.

 

Chci je mít v paměti, tmavé a husté, 

pro mě se nezmění, jsem jejich hostem.

 

Možná, že prokvetou stříbrnou nitkou,

vrásky se prohloubí, a jemně se dotknou.

 

Tak jako prsty, ty moje malé, 

co byly součástí, tvé drsné dlaně.

 

Visely na vlásku, jak naše láska, 

dopadla z výšky, s rachotem práskla.

 

Úder jsme zaslechli, střepů je mnoho,

nikdo je nesbírá, krvácím z nohou.

 

Šlapeme v krvi, jak šelmy v džungli, 

vztek ten nás povznáší, jsme vážně hrdí.

 

Na sebe, na vousy, láska je pryč,

ty jsi Pán tvorstva, jazyk je bič.

 

Slůvka už nezmizí, svíjí se v koutě,

a hadí jazýček, v jedu se koupe.

 

Máchá se, omývá, blaženě vzdychá,

kmitá se v rozkoši, mrazivého ticha.

 

Kruh ohně sála, nabývá síly,

spálím své bolístky, omyju nohy.

 

Obvážu rány, olížu krev,

slepím pár střepů, prokleju bohy.

 

Za to, že lžou, o lásce věčné, 

o malých prstíkách, ve dlani mužské. 

 

V duchu tě políbím, na tvoje vousy,

naposled, bolavá, zašeptám, kdo jsi?

 

Žiletkou ostrou, zbavím tě krásy, 

už jsi jen holý, plod mužské rasy.

 

Bez vousů nemáš, pražádnou sílu, 

roztáhnu ruce, k nebi je zdvihnu. 

 

Zakřičím jazykem, pradávných bohů, 

plamenem spálím, lásku a touhu.

 

Zavolám ptáky, rozevřou křídla, 

nastoupím, nespěchám, pevně se chytám.

 

Proletím bouřkou, ve svitu noci,

spálím se na prach, mohutně hořím.

 

Jiskřičky noci, ve vlasech září,

a z výšky padají, do trávy, na zem.

 

Vidím jak sbíráš, za třpytu rosy,

zbytky mé lásky, možná jsi blázen.

 

Ofoukáš dočista, špínu a jed,

pročešeš vousy, tady a teď.

 

I když je nevidím, narostou znovu,

holím je pokaždé, podléhám vzdoru.

 

Zašeptáš, vrať se mi, nelítej nocí, 

neumím říkat, to co se sluší.

 

Vím, co chceš slyšet, nemůžu jinak,

na pohled silák, uvnitř jsem bídák.

 

Rozervi srdce, potrhej kůži,

vousy nech na místě, ty bolí nejvíc.

 

Rozkousej do krve, lásku a víru,

jizvy se zahojí, zarostou sírou.

 

Léčivý proces, urychlí růst,

odpustky něhy, obejmou vous.

 

A tak jej holíme, často a zas,

procesem rychlým, jak pohyb řas. 

 

Já vousy miluji, bolí mě srdce,

být to však musí, svírám je v ruce.

 

Sbírám tak mužství, košíček chlupů,

spálím je v kamnech, svou oběť duchům.

 

Já jsem tak humánní, tvářím se sladce,

a sevřu dojemně, sekyrku v ruce.

 

Že láska bolí, to víme oba,

ty vousem zarůstáš, a já jsem chorá.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Danka Štoflová | neděle 6.2.2022 17:13 | karma článku: 0 | přečteno: 388x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Bukake salónek po Magnesia Litera

Přípravy na vyhlášení cen Magnesia Litera byly velkolepé. Chtěla jsem zářit, vypadat krásná a štíhlá, zkrátka jako bývají hollywoodské hvězdy na červeném koberci, ačkoliv nejsem ani jedno.

6.5.2024 v 9:55 | Karma: 39,51 | Přečteno: 4834x | Společnost

Danka Štoflová

Strach po indiánsku

Strach je náš věčný průvodce. Je to náš společník, spává s námi, sedí nám po boku, svírá nás a objímá. Není krutý ani zlý, jen trvalý. Indiáni mají svůj způsob, jak se s ním vyrovnat.

24.4.2024 v 8:45 | Karma: 43,59 | Přečteno: 3800x | Společnost

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,82 | Přečteno: 3273x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 43,32 | Přečteno: 4250x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,33 | Přečteno: 7913x | Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Přispěli straníci i známí miliardáři. Kdo dává politikům peníze na kampaň

16. května 2024

Premium Eurovolby se blíží a na sítích, v ulicích i debatách právě vrcholí boj o hlasy voličů. MF DNES se...

Honzu jsem neschovával, říká o partnerovi ředitel ČT Jan Souček

16. května 2024

Je brněnský patriot, ale když se stal generálním ředitelem České televize, musel se Jan Souček (49)...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Mluvit se bude o jednotě i Ukrajině. Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu

15. května 2024  22:42

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Číny na státní návštěvu. Sejde se mimo jiné se svým...

  • Počet článků 117
  • Celková karma 42,91
  • Průměrná čtenost 6800x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.

Kdo mě má rád, může mě nominovat v soutěži Bloger roku 2023 jako Vypravěče roku, kliknutím na nominační odkaz, který najdete pod jakýmkoliv mým blogem do 17.5.2024❤️


NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde v ZÁŘÍ 2024, těším se moc!
Právě pracujeme na korekturách.
Píšu pro vás další knihu, ráda bych ji do konce roku odevzdala. Je o indiánských kněžkách žíjících v současnosti, které jejich poslání, ať chtějí nebo ne, stále dohání.

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik