Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fanoušek 7 měsíců

Samozřejmě tím nemyslím oddaného fanouška fotbalového klubu. Myslím tím chlapečka, desítky let pohřbeného ve stínu lípy. Bojíte se rádi? Já děsně ráda.

Taky se rádi bojíte? Já moc ráda. Myslím tím, za bílého dne, nejlépe v létě, na gauči, v zajetí démonů televizní obrazovky. Za tmy je to už podstatně horší. Nedávno jsem přepínala programy, a zahlédla majora Zemana, jak se právě spouští do studny, za odevzdaného pohledu buličích očí mladého Brůny.

Příšerně mě to vyděsilo. Vzpomněla jsem si na bratrance, který bral často do ruky klacek, předklonil se, rozkýval ruce a šeptal: „Otec byl ten den neklidný.“ Myslím si, že díl Studna opravdu silně poznamenal moje dětství a byl součástí děsivých nočních můr.

Na druhou stranu jsem asi dost odolná, protože už mě máloco donutí v úleku zamrkat víčky. Zásluhu na tom mají moji bratranci, sestřenice, tety a také můj syn. Tímto jim chci poděkovat, že mě strašili tak dlouho, až mě naplnili stoickým klidem, s nádechem nenormálnosti.

Můj syn, který byl odmalička svědkem všech nadpřirozených historek, popisů hororových knížek a filmů, vyprávěných mými ústy, si bohužel odolnost nevypěstoval, naopak, děsně se bojí. Nedivím se. On totiž dobře ví, že všechny mé historky jsou pravda pravdoucí.

I když je fakt, že párkrát mě na svědomí měl. Třeba jako tenkrát.

To měl zrovna období neskutečného makání na svém těle, respektive na svém břišním svalstvu. Do jeho pokoje vedou bílé plné dveře, které jsou bez prahu a mezi dveřmi a podlahou je 2cm mezera. Chlapec ulehl ve svém pokoji na záda na zem, prostrčil prsty mezerou pod zavřenými dveřmi a zapřel se, aby mu cvičení lépe šlo. Z druhé stany to však vypadalo úplně jinak. Tak si to představte, procházíte kuchyní a na jeho dveřích zaregistrujete pohybující se prstíky, vyčuhující z podlahy, pevně objímající hranu dveří. Znalá všech démonů a neklidných duší, nadskočila jsem příšerně a rozrazila dveře, za jeho neskutečného řevu.

Také, když myji nádobí a mám ruce ponořené ve dřezu, připlíží se ke mně po špičkách zezadu a do ucha mi zašeptá: „Ahoj.“

Divím se, že jsem ho ještě nezabila.

Na druhou stranu má před kamarády výhodu, že jeho matka není labilní. Možná, že kecá, říká si. Jenže mně se všechny strašidelné historky staly, a já bych si opravdu moc přála, aby to nebyla pravda.

Proto vám chci vyprávět o Fanouškovi.

Nemyslím tím fanouška Baníku, který je zcela jistě také velmi zajímavý. Fanoušek je jméno.

Ale musím začít od začátku.

K prababičce jsme všechny děti jezdili rádi. Představte si klasickou línou vesnici, zámek, řeku, vápencové skály a jeskyně. A také hřbitov na konci vesnice, za kterým se rozevírají nekonečná pole a lesy.

Hřbitov byl po skalách naše nejoblíbenější místo. Měl vysokou železnou branku z ozdobných tyčí, která neskutečně vrzala, a byl obehnaný vysokou kamennou zdí. Místo posledního odpočinku se táhlo do mírného svahu a jeho horní části dominovala obrovská lípa. V létě tam byl příjemný chládek a pumpa s konvemi, nabízela množství nikdy nekončících polévacích hrátek.

Hroby jsme znaly všechny. Obdivovali jsme ty nejstarší, se soškami holoubátek, zaklesnutými do sebe krčky, a panenky Marie s očima, tklivě obrácenýma k nebi. Také jsem si rádi četli jména na náhrobcích a ti, co uměli číst už dobře, deklamovali s vážnou tváří zlatě vytesané verše.

Jenže, hlavně jsme tam chodili za Fanouškem. Byl to malý hrobeček ve stínu lípy, hned první v řadě. Měl malý náhrobek a žulovou desku, o kterou se nikdo nestaral. Vždycky byl zanedbaný a špinavý.

Na náhrobku bylo vytesáno: Fanoušek 7 měsíců.

 A pod tím nápis: „Byls s námi jen chvíli, chlapečku náš milý.“

Vpravo byl zalitý oválný porcelánový talířek s černobílou fotografií buclatého chlapce. Seděl nahý, měl šibalsky přivřená víčka a smějící se tvářičku.

K hrobu jsem měla vždycky vřelý vztah. Nebylo to jen proto, že mě teta jako miminko na jeho hrobu mnohokrát přebalovala a děsila se toho, že jí uvidí hrobnice a bude to žalovat mámě, což se také stalo. Moje matka utrpěla hluboký šok, protože to zcela jistě znamenalo, že si mě mrtví vezmou k sobě.

No nevzali, ale zato Fanoušek se vryl hluboce do mého srdce.

Jeho hrobeček jsme každé prázdniny s láskou opatrovali. Smetli jsme z něho listy a větvičky, konví s vodou jsme opláchli žulovou desku a zašmudlanými prstíky umyli fotku.

Jako děti jsme cítili, že chlapeček nikomu nepatří a je tam sám.

Občas jsme ukradli nějakou zapálenou svíčku, nebo věneček z okolního hrobu a ozdobili Fanouškův holobyt. Pamatuji si, že jsme se jednou chtěli podívat, jestli tam Fanoušek opravdu je. Bratranci společnými silami nadzdvihli žulovou desku a kousek ji odsunuli. Když všichni nahlédli do temné mezery se závanem zmaru, přišla konečně řada i na mě. Nahnula jsem se k mezeře a snažila se zahlédnout sedícího chlapce. Bohužel mě bratranci polechtali suchou větvičkou na krku, která dostatečně evokovala kostnaté prsty rozpadajících se mrtvol, takže jsem vyskočila a začala je mlátit a honit. Pak jsem s řevem naštvaně odešla domu a Františka nikdy neviděla.

Další prázdniny mě rodiče přivezli k babičce jako první. Bratranci měli dorazit až za pár dní, což znamenalo nebetyčnou nudu. Jenže. Jednoho rána jsme s babičkou seděly na zídce u branky a čekaly na pošťačku. Babička už špatně mohla na nohy, a ráda si poklábosila s babkami, kterým cesta do krámu a z krámu, se všemi zastávkami, trvala i několik hodin. Pak se většinou vyděsily s úderem zámeckých hodin, a se slovy, že musí dělat dědkům oběd, se najednou bez belhání, rozprchly po ulici.

Ten den ale bylo všechno jinak. Ulicí se dovádivě nesl klapot koňských kopyt. S úžasem jsem se dívala na dva lesklé černé koně, s nádhernými černými chocholy na hlavách, slavnostně táhnoucími černý kočár kolem naší branky.

Na kočáru byla nazdobená rakev, s věnci a kyticemi.

Za kočárem se táhlo procesí lidí ve slavnostních šatech a se svěšenými hlavami, důstojně kráčeli směrem k hřbitovu.

Koně hrdě nakračovali, chocholy se jim třásly a vše vypadalo nadpozemsky neskutečně.

Babička mi řekla, že je to pohřeb.

„Babi, prosím, můžu jít s nimi, já ještě nikdy pohřeb neviděla.“ Zaškemrala jsem.

Babička se podívala dobráckýma očima na moje zasviněný tričko, na kterém jsem ještě před chvílí nosila kuřátka, a na moje trenky zařízlé do zadku.

„Tak běž.“ Řekla a já se zařadila jako poslední člen pelotonu.

Svěsila jsem hlavu jako ostatní a pomalým krokem jsme došli k hřbitovním vratům.

Čtyři statní muži v černém sundali rakev z kočáru a nesli ji do druhé uličky vpravo. Zírala jsem na čerstvou hromadu hlíny, kterou jsem ještě nikdy předtím na hřbitově neviděla. Rozptýlili jsme se po okolních uličkách, krásně oblečený farář pronesl klidným hlasem slova o boží lásce a životu věčném. Pak na lanech rakev spustili do hrobu. Lidé po jednom přistupovali k díře, nabírali si hlínu do prstů a házeli ji na rakev. Trpělivě jsem čekala, až na mě přijde řada.

Mezitím jsem se dívala směrem k Fanouškovi. Ještě jsem za ním letos nebyla.

Můj pohled upoutala černá postava v ženských šatech, stojící přímo u Fanouškova hrobu. Nikdy jsem u něho nikoho neviděla, tak mě to překvapilo.

Konečně na mě přišla řada, nabrala jsem hromádku hlíny do dlaně a důstojně ji hodila do hrobu, kde dutě klepla o dřevěné víko rakve. Bylo po všem.

Rozběhla jsem se k Fanouškovi. Prsty jsem ometla žulovou desku, došla pro konev a spláchla roční prach, pokrývající špínou chlapečkův domov. Namočila jsem si prsty do vody a důkladně ošmrdlala vybledlou fotografii. Rozhlédla jsem se po okolí a u zdi zahlédla modré zvonečky a žluté kvítky. Natrhala jsem je a ovázala je placatou trávou do barevné kytice, kterou jsem umístila těsně pod náhrobek. Akorát jsem pokukovala po okolních hrobech, kde bych ukradla nějakou svíčku, když jsem si všimla, že těsně vedle mě stojí nějaká žena.

Měla černé šaty, černý klobouk a přes ruku černou kabelku se zlatým zapínáním na dvě kuličky proti sobě. Také jsem si všimla silných punčoch a hranatých bot.

Nervózně jsem se usmála. Snad si nevšimla, že jsem se právě chystala krást.

Jenže žena se dívala přímo na náhrobek a ústa se jí pohybovala v tiché modlitbě.

Stále jsem klečela na hraně hrobu a po ženě jsem zespodu pokukovala. Zřejmě nějaká paní z pohřbu.

Možná Fanouška zná.

Upravila jsem květiny a prsty setřela pramínky špíny kapající z oválné fotky.

Žena se na mě podívala, byla velmi stará. Tvář jí brázdily stovky hlubokých rýh a světlounce modré oči měla hluboko zapuštěné do vyhublé tváře. Pak se na mě usmála a pokývala několikrát hlavou.

Začala hrát muzika. U hřbitovních vrat stáli muzikanti a hráli tklivou melodii, na cestu zpátky. Když jsem se podívala zpět na ženu, už tam nebyla. Asi odešla.

Běžela jsem ulicí domů. V kuchyni seděl u stolu pan Hora, prázdný rukáv od chybějící ruky měl zastrčený do kapsy u saka, a babička právě horkou vodou zalévala čerstvě namletou kávu.

„Chceš taky slabý?“ houkla na mě a já horlivě přikývla. Jsem už velká holka, bylo mi 8.

Dostala jsem hrníček s podšálkem, naplněný špinavou vodou, vonící po kávě.

Dala jsem si do něho tři kostky cukru.

„Kde jsi byla?“ zeptal se mě pan Hora a z druhé kapsy saka vytáhl nádherné jablko. Vyleštil ho o béžové kalhoty a podal mi ho.

„Na pohřbu.“ Řekla jsem a zakousla se do jablka.

„No jo, vlastně umřela paní Kameníčková.“ Pokýval hlavou.

„Nesměla tam chybět.“ Babička sjela pohledem moje umouněné nohy a obrátila oči v sloup.

„Jaký to měla?“

„Krásný. Nic krásnějšího jsem ještě neviděla.“ Řekla jsem důležitě a našpulila pusu.

„Žila od války v Americe, sem se vrátila umřít, má tady ještě nějaký praneteře.“  Pronesl pan Hora a usrkl si kávy.

Vykulila jsem oči. „V Americe? A proč se sem vracela?“

„Chtěla být pohřbená tady, u svých. Pocházela odsud, měla těžkej život.“

„A to neměla žádný děti? Nebo muže?“ vyptávala jsem se a okem jsem zahlédla slepici, přikrčenou pod židlí.

Pan Hora zavrtěl hlavou. „Neměla, všichni mrtvý. Měla snad jedno, ale to umřelo už dávno. Bylo jí 97 let, přijela zpátky, večer si lehla, usnula a ráno už se neprobudila“.

„Krásný.“ Řekla babička a kousla do bábovky.

„Tak to ani neví, že umřela.“ Zamyslela jsem se a vystřelila na podlahu zrníčko z jablka.

Slepice se po něm hned vrhla.

„Mrcho jedna, co tady děláš, já tě nakopnu!“ zakřičela babička a slepice s křikem vyběhla ven otevřenými dveřmi.

---------------------------------

Za pár dní přijeli bratranci. Vyprávěla jsem jim o pohřbu, a tak jsem se vydali na hřbitov, podívat se na nový hrob. Hlína byla stále čerstvě navršená, pokladená věnci s umělými květy.

Na náhrobku přibylo zlatem vyvedené jméno: Jarmila Kameníčková, nar.1885. Vedle jména byla ve zlatém rámečku zalitá fotografie.

Bezpečně jsem z ní poznala, tu paní od Fanouškova hrobu.

Nevím, jestli byl Fanoušek její mrtvý syn. Možná ano, možná ne.

Možná se s ním byla rozloučit.

Každopádně mi bratranci řekli, že jsem kráva a sešlehali mi holé nohy kopřivami.

Museli pak stát v kuchyni na hanbě, každý v jiném rohu a opakovat, že kráva je užitečné domácí zvíře.

Babička byla důsledná a já nejmladší.

Autor: Danka Štoflová | středa 15.9.2021 12:42 | karma článku: 40,82 | přečteno: 2268x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,14 | Přečteno: 2802x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 42,98 | Přečteno: 3875x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,18 | Přečteno: 7577x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma: 44,38 | Přečteno: 5876x | Společnost

Danka Štoflová

Den, kdy zemřelo Slunce

Indiáni si po staletí předávají vědomosti ústní formou. Stojí je mnoho úsilí, aby přetrvaly do dnešních dnů. Pojďme jim naslouchat. Často nás šokují, i když to vlastně nechtějí. Všimli jste si, že máte uvnitř sebe ladičku?

5.1.2024 v 10:30 | Karma: 45,43 | Přečteno: 10100x | Společnost

Danka Štoflová

Nymfomanka - tajný sen všech mužů

Indiánské příběhy vás baví. Na žádost mnoha z vás, oživuji indiánské vyprávění a Tammyho, protože vám zkrátka chybíme. Mým cílem je a vždycky bylo, pobavit vás, zahřát a dýchnout svěží vánek lidskosti do unavených duší. Howgh.

20.12.2023 v 9:25 | Karma: 46,25 | Přečteno: 22784x | Společnost

Danka Štoflová

Tanči pro svého muže!

Partnerské vztahy umírají na úbytě. Říká se tomu stereotyp, jednotvárnost, každodenní život. Jiskra žádostivosti vyhasla a tak se musíme podívat do jiných kultur, třeba indiánských, zda pro nás nemají praktickou radu k použití.

20.11.2023 v 15:28 | Karma: 45,35 | Přečteno: 8116x | Společnost

Danka Štoflová

Sláva je jen kropenatá slepice

To červnové ráno jsem radostně vylétla z domu jako na zádech okřídleného Pegase. Neměla jsem však v úmyslu vzlétnout až do oblak, ani se opovážlivě vyrovnat bohům a nechat se zanést na horu Olymp. Ten den měla vyjít moje kniha.

17.7.2023 v 15:04 | Karma: 43,99 | Přečteno: 3985x | Společnost

Danka Štoflová

Cigánské husle do každé rodiny

Dnes bych vám ráda vyprávěla jeden dávný příběh, pamatuji si ho dobře a stále ve mně rezonuje. Ve společnosti lidí jsou stále předsudky a špatné zkušenosti s jinými kulturami. Pojďme se všichni začít vnímat trochu jinak, srdcem.

7.6.2023 v 13:22 | Karma: 45,28 | Přečteno: 4581x | Společnost

Danka Štoflová

Vinnetou v Trabantu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Slavnou jsem se nestala, ale porodila jsem Tammymu děti. A ukázala jsem mu svoji rodnou zem.

11.5.2023 v 9:05 | Karma: 45,39 | Přečteno: 6001x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem tančila s vlky

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Naše děti jsem porodila pod vrcholky Great Smoky Mountains, na půdě, která indiánům po staletí patří. Přijala jsem indiánskou životní filozofii za svou.

28.4.2023 v 12:11 | Karma: 46,35 | Přečteno: 7599x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Sním vašeho psa!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Potkali jsme se v New Yorku,kde jsem se chtěla prosadit jako začínající malířka. New York je multikulturní, báječný a nikdy nespí. A pak přišla pohroma, moje matka.

20.4.2023 v 9:38 | Karma: 46,48 | Přečteno: 10166x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem dostala lekci tantrického sexu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako mladá malířka. Umělecké prostředí města, které nikdy nespí, vám posune hranice vnímání za běžnou mez.

12.4.2023 v 12:21 | Karma: 44,72 | Přečteno: 5070x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

"Zbij mě! Já strašná svině!"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla prosadit jako malířka. Tammy v New Yorku vystudoval a proháněl holky, kterým zřejmě ukázal cestu k Šangri-La.

4.4.2023 v 10:27 | Karma: 46,05 | Přečteno: 10976x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jizva od Mackieho Messera

Vdala jsem za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Než jsem ho v New Yorku poznala, protloukala jsem se jako začínající malířka, často měnila bydliště a spolubydlící. Potkala jsem spoustu lidí a vyslechla jejich sny.

21.3.2023 v 9:51 | Karma: 45,77 | Přečteno: 5250x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Dvouvaginální Fran

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, a tak nějak jsem tušila, že Tammy byl dost divoký. O některých historkách by se zkrátka mělo mlčet. Ale nikdy se to nedělá a je to dobře.

16.3.2023 v 9:44 | Karma: 46,22 | Přečteno: 10302x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Švédská trojka

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Což se nestalo, zato jsme vystřídali pár bytů a úžasně se sžili. Víte, co je švédská trojka?

7.3.2023 v 12:37 | Karma: 46,71 | Přečteno: 17275x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem viděla satanistický obřad - aneb "Skvělá práce u Moše"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako malířka. Ale než jsem Tammyho poznala, prošla jsem pár zaměstnání, na které bych raději zapomněla.

22.2.2023 v 15:16 | Karma: 45,96 | Přečteno: 7738x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak mi mafián seřezal zadek

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kam jsem se vydala, abych se stala slavnou malířkou. To se tedy nestalo, ale život mi ukázal, že rozhodně není peříčko.

9.2.2023 v 10:49 | Karma: 46,96 | Přečteno: 13131x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Proč jsem si nevzala Pištu Hufnágla

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Když to vezmu kolem a kolem, moje netradiční česká rodina mě vlastně už od dětství připravovala na život, který normální nebude. Nic lidského mi není cizí.

1.2.2023 v 11:54 | Karma: 46,89 | Přečteno: 9180x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 116
  • Celková karma 43,67
  • Průměrná čtenost 6859x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.
POJĎTE PODPOŘIT DĚTI FONDU UNICEF
DRAŽBOU MOJÍ KNIHY❤️
SOUČÁSTÍ DRAŽBY JE I TAJNÝ DOPIS DRAŽITELI, KTERÝ JSEM NAPSALA.
PŘIJĎTE PROSÍM POMOCT, DĚTI JSOU NEJVĚTŠÍM BOHATSTVÍM
KAŽDÉHO NÁRODA ❤️
www.aukceunicef.cz


Kdo chce podpořit moji knihu v ceně o nejoblíbenější knihu roku 2023 - Kosmas cena čtenářů, může tak učinit tady, stačí vložit název knihy, zbytek se vyplní automaticky:

https://ml2024.kosmas.cz/

Pro všechny, kdo mě mají rádi, mám radostnou zprávu, že moje kniha je ve finále 23. ročníku knižních cen Magnesia Litera za humoristickou knihu. Jsem moc šťastná. Vyhlášení bude 18.dubna 2024. Tak držte palce.

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde ve druhém pololetí r.2024, těším se moc!

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik