Bohyně

10. 09. 2021 10:08:53
Možná vám něco chybí, možná se potřebujete vrátit ke svým kořenům. Nadechnout se a vzpomenout si. Třeba, že zelená, je barva času.

Na dlani, zahřeju, malé jiskřičky ohně.

Rozfoukám, zajiskří, přenesou se do mě.

Očima, bohyně, podívám se k lesu,

vzplanou a, rozhoří, plamen plný děsu.

V postýlkách, uspávám, zárodky všech časů,

Pohladím, zatleskám, nebojím se hlasů.

Přitisknu, tvářičky, podříznutých jehňat,

Umírám, za všechny, tisíckrát i stokrát.

Krev moje, prolitá, prolne se s tou jejich,

Nasytí, démony, nastavují kalich.

Tančí pak, po loukách, zapalují ohně,

Dívám se, nevzlykám, vím, že přijdou pro mě.

Chytnou mě, roztočí, obětují bohu,

Temnotě, Rozkladu, Zrůdnosti i Zmaru,

Netuší, směju se, rozeženu ptáky.

Vznesou se, do mraků, vytvoří tam znaky.

Znám tu řeč, staletou, nosíme ji v sobě,

Hrozivá, syrová, věř jí v každé době.

Zaboř nos, do hlíny, vyděsí a znova,

Uklidní, uvidíš, najdi v sobě Boha.

Hýčkej ho, netrestej, nehledej ho v mracích,

Za nocí, nešeptá, to jsou jenom snílci.

Očima, bohyně, podívám se k lesu,

Uhasím, plameny, smějící se vznesu.

Zelená, zelená, vidím ji tak jasně.

Zahojí, pofouká, s modrou je jí krásně.

Rozpálím, srdce své, sežehnu ty běsy.

Žhnoucí se, přitisknu, projdu všemi časy.

Kámen mě, ochladí, šeptá mými hlasy.

Nespaluj, zachovej, nadechni se krásy.

Duše tvá, člověka, rozplyne se v duze,

Vybarví, očichá, tu šedivou v mlze.

Olízne, navlhčí, modrou prolne sluncem.

Zelený, pohled mám, pohladím i zmrazím.

Démony, vylákám, ze všech děr, jsou nazí.

Umírám, tisíckrát, dokola a znovu.

Něhou se, posvětím, nastavím tvář Slovu.

Vítr ten, blázen jen, roznáší mou slávu.

Netuší, posedlý, neklaním se davu.

Bohyně, rodí se, do kolébky ticha.

Šeptají, rosou jdou, však víš, co se říká.

Miláčku, nevěř jim, netancuji v mlze.

Bojím se, jako ty, pochybuji v duze.

Barvy vždy, nevidím, musím se je učit.

Očima, bohyně, slepota mě mučí.

Pohladím, zatleskám, nebojím se hlasů.

Zelená, zelená, to je barva času.

Autor: Danka Štoflová | pátek 10.9.2021 10:08 | karma článku: 38.25 | přečteno: 2354x

Další články blogera

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma článku: 42.07 | Přečteno: 3306 |

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma článku: 44.95 | Přečteno: 7265 |

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma článku: 44.17 | Přečteno: 5616 |

Danka Štoflová

Den, kdy zemřelo Slunce

Indiáni si po staletí předávají vědomosti ústní formou. Stojí je mnoho úsilí, aby přetrvaly do dnešních dnů. Pojďme jim naslouchat. Často nás šokují, i když to vlastně nechtějí. Všimli jste si, že máte uvnitř sebe ladičku?

5.1.2024 v 10:30 | Karma článku: 45.40 | Přečteno: 9971 |

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 6.97 | Přečteno: 101 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 14.73 | Přečteno: 198 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.52 | Přečteno: 197 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 131 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 77 Celková karma 43.73 Průměrná čtenost 7987

Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde ve druhém pololetí r.2024, těším se moc!

Pracuji na nové knize o indiánských kněžkách, žijiích v současnosti, zatím jsem ji pojmenovala  

ZEMŘELA JSEM V ÚTERÝ, V PŮL 8 RÁNO

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...