Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vyhrát soutěž v kreslení na téma "Sovětský svaz - dobyvatel vesmíru"

Ačkoliv jsem nikdy neuměla malovat, vyhrála jsem celonárodní soutěž v kreslení na téma "Sovětský svaz - dobyvatel vesmíru". Díky bohu, už jsem to nikdy nezopakovala. Mám totiž  zvláštní dar. Všechno vyzní úplně jinak než myslím.

Život nám přináší paradoxní situace. Stanete se tím, čím třeba ani nechcete a zase naopak.

Ačkoliv vůbec neumím malovat, vyhrála jsem soutěž v kreslení na téma „Sovětský svaz – dobyvatel vesmíru“.

Ano, je to už dávno. Já byla teprve malá holka a Rusko bylo naším starším bratrem, dobrotivým otcem, to vše dohromady a navždy.

Bylo to na nižším stupni a mně bylo 8 let.

Soudružka učitelka vešla do třídy a měla lehce zrůžovělé tváře. Byla rozechvělá důležitou událostí a my, žáci, jsme hned vycítili, že půjde o něco velkého.

Předstoupila před lavice a v ruce svírala nějaký papír. Nadechla se.

„Jak dobře víte, navštívila nás delegace z našeho partnerského města Murom.“ Velkolepě se rozhlédla a spočinula hnědým okem na tváři každého z nás.

„Murom, je starobylé město ve Vladimirské oblasti v Sovětském svazu. Bylo to nejvýchodnější sídlo východních Slovanů a pocházel z něho ruský bohatýr, Ilja Muromec. O něm jsme si už četli v ruských bylinách.“

Všechny děti jsme si ihned vzpomněli na ruského chlapce, který do třiceti let nemohl chodit a pak se zázračně uzdravil. Měl nadlidské schopnosti, osvobodil město Kyjev a knížete Vladimíra. A pevnou rukou odsekával hlavy Tatarům.

Nadšeně jsme se zavrtěli na dřevěných židličkách.

V podstatě jsme si představili delegaci složenou z ruských bohatýrů, v tradičním oděvu z obrázků knížek, kteří se právě tísní v setmělé ředitelně a popíjejí čaj ze samovaru.

„A naši přátelé nám přivezli téma celonárodní výtvarné soutěže, které zní.“

Obrátila se k tabuli a křídou na ni tiskace napsala:

SOVĚTSKÝ SVAZ – DOBYVATEL VESMÍRU.

„Víte děti, co znamená slovo dobyvatel?“

Do vzduchu se vznesl les dětských prstíků.

Mávla na jedny prstíky uprostřed. „Můj tatínek dobývá uhlí na šachtě.“ Řekne Tomáš Krbec.

„Ano, znamená to, vynaložit veliké úsilí, abychom něco získali.“ Pokývá hlavou učitelka.

„A co znamená slovo vesmír?“ rozhlédne se po třídě.

„Janičko?“

„Je to nebe v noci.“ Pronese pevným hláskem Janička.

„Ano, to také, ale vesmír je tam i ve dne, akorát ho nevidíme. Patří do něho naše planeta, Měsíc, Slunce a spousta jiných planet a hvězd.“ Pak se odmlčí a nechá rozehrát fantazii v našich malých hlavičkách.

„Jistě víte, že Sovětský svaz vysílá do vesmíru kosmonauty, kteří do něho cestují v raketoplánech. A každý namalujete, jak nejlépe dokážete, jak taková raketa vypadá. Obrázek podepíšete a napíšete na něj svůj věk. A pokud ho komise vybere, postoupíte do dalšího kola a pak dalšího a dalšího, až můžete vyhrát hlavní cenu. A tou je?“ rozhlédne se po zvědavých tvářičkách.

„Let do vesmíru.“ Zavolá Jára a učitelka se na něho velice zamračí.

„To by sice bylo velice hezké, ale já myslím, že to bude nějaká hodnotná kniha, encyklopedie nebo tak něco. A jestli budeš ještě jednou vykřikovat bez vyvolání, půjdeš si stoupnout do rohu!“

Potom jsme si připravili pomůcky na výtvarnou výchovu, na lavice rozprostřeli vyxlajvanty a naplnili kalíšky čistou vodou.

Soudružka učitelka nám rozdala veliké čtvrtky.

Začala jsem vzpomínat na to, co vím o ruských bohatýrech. Z vyprávění mojí babičky jsem znala příběh o mém prapradědovi, který prošel s legionáři za války celé Rusko. Můj otec říkal, že rusáci jsou banda ochlastů, ale maminka na něj vždycky dělala pšššššt, je tady přece dítě a rychle uklízela skleničky ze stolu. Přesto jsem měla o této zemi celkem jasno. Knihu ruských pohádek Krása nesmírná jsem prostě milovala a v hlavě se mi začala rýsovat jasná představa.

Namalovala jsem tedy velikou vesmírnou raketu, ne nepodobnou té nafukovací, kterou měl uschovanou v kufříku od houslí Ládínek Smolík. Namalovala jsem jí velká okna, kde za každým seděla nějaká moje oblíbená postava.

Seděl tam můj hrdinský děda František-legionář, měl na sobě bílou ruskou halenu a ovázanou hlavu obvazy, protože ve válce utrpěl těžké zranění. Přes rameno má přehozenou pušku.

U dalšího okna seděl Kostěj Nesmrtelný, ve tváři měl děsivý výraz a nad hlavou mával zahnutou šavlí.

Z okna napravo, do vesmíru vyhlíží naše soudružka učitelka, vesmír ji moc zajímá a umí o něm tak pěkně vyprávět. Zaslouží si ho vidět úplně zblízka.

Za další okno jsem namalovala lesklý měděný samovar. Stoupá z něho pára a vůně čerstvě uvařeného čaje. Ve vesmíru bude velká zima.

 A protože náš milovaný pes Ben tolik rád vyje k nočnímu nebi, posadila jsem ho do posledního okýnka rakety. Namalovala jsem mu růžový vyplazený jazyk. Bude mi pak o vesmíru vyprávět.

Ze strany rakety jsem namalovala dvě žluté truhlice. V jedné jsou zlaté mince, aby si cestovatelé mohli ve vesmíru koupit něco k jídlu a ve druhé sedí zajíc, má v sobě kachnu, ta má v sobě vejce a uvnitř vejce je smrtelná duše Kostěje Nesmrtelného.

Na vrchol rakety jsem namalovala obrovský bodec, aby si mohla prorážet cestu těžkými mraky. Okolí jsem domalovala žlutými hvězdami a šedivými planetami, utopenými v nebeské modři.

Můj výkres byl hotový.

Dolů vpravo jsem napsala Danuška 8 let a kalíšek s duhovou vodou jsem zvrhla do uličky na několik aktovek.

Osud mého výkresu byl jistě trnitý. Zřejmě vyhrál školní kolo, pak městské kolo, pak okresní kolo, aby se nakonec dostal do rukou celonárodní komise, kterou velice zaujal.

Vrátil se zpět s první cenou a s tímto popisem.

Dívka velice přesně a systematicky zpracovala podobu vesmírného raketoplánu. Nezapomněla na zásoby zrní, hospodářských zvířat a zárodků, umístěných v zásobárnách na boku lodi, kterými mohou astronauti osít a obohatit nově nalezené planety, vhodné k životu.

Obrovská anténa na špičce lodi naznačuje, jak důležité je spojení s matičkou Zemí, při daleké cestě do hlubokého vesmíru.

Ale nejzajímavější je posádka lodi.

Zahrnuje astronauta ve skafandru, s podrobně vykreslenou vzduchotechnikou a systémem hadic, které mu dodávají kyslík.

Bok po boku mu sedí Smrt, divoce mávající kosou, ukazující všem nepřátelům žijícím ve vesmíru, že Sovětský svaz umí rozsévat i smrt a nezalekne se žádného nebezpečí.

Dalším členem posádky je dřevěná matrjoška, symbol a tolik oblíbená hračka sovětských dětí, která nás neustále překvapuje stále menšími a menšími částmi, nacházejícími se v jejích útrobách. Astronauti ji mohou použít jako dárek, při setkání s lidmi, případně dětmi, žijícími mimo Zemi, ale i jako zábavnou hru na daleké cestě.

V okně raketoplánu je vidět i složitý přístroj, zřejmě automatická navigace, na které září kontrolky a zahrnují ho jemným oparem bílého světla.

A nechybí ani Lajka, první fenka, která opustila v raketoplánu Sputnik 2 oběžnou dráhu Země. Je symbolem trnité cesty živých organismů, která uhynula důsledkem stresu a přehřátí již po 5 hodinách od startu.

Oceňujeme tento výkres 1. cenou, pro mimořádnou fantazii a realistické vykreslení jednotlivých komponentů.

------------------------------

Tak to vidíte, dětská duše je tolik nekomplikovaná, a přesto ji přisuzujeme složité vlastnosti.

Moji rodiče a široké příbuzenstvo se dopisu a výkresu smáli asi dva dny.

Pak Beník okousal dva jeho rohy a láskyplně slízal žluté hvězdy nakreslené voskovkou. Přesto mi ho mamka schovala.

Koneckonců ta vyhraná encyklopedie Jak se co dělá, taky nebyla marná.

Konečně jsem viděla, jak vlastně vypadá raketa.

Autor: Danka Štoflová | úterý 7.9.2021 15:27 | karma článku: 39,14 | přečteno: 1952x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,14 | Přečteno: 2812x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 43,00 | Přečteno: 3880x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,18 | Přečteno: 7579x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma: 44,38 | Přečteno: 5878x | Společnost

Danka Štoflová

Den, kdy zemřelo Slunce

Indiáni si po staletí předávají vědomosti ústní formou. Stojí je mnoho úsilí, aby přetrvaly do dnešních dnů. Pojďme jim naslouchat. Často nás šokují, i když to vlastně nechtějí. Všimli jste si, že máte uvnitř sebe ladičku?

5.1.2024 v 10:30 | Karma: 45,44 | Přečteno: 10104x | Společnost

Danka Štoflová

Nymfomanka - tajný sen všech mužů

Indiánské příběhy vás baví. Na žádost mnoha z vás, oživuji indiánské vyprávění a Tammyho, protože vám zkrátka chybíme. Mým cílem je a vždycky bylo, pobavit vás, zahřát a dýchnout svěží vánek lidskosti do unavených duší. Howgh.

20.12.2023 v 9:25 | Karma: 46,25 | Přečteno: 22785x | Společnost

Danka Štoflová

Tanči pro svého muže!

Partnerské vztahy umírají na úbytě. Říká se tomu stereotyp, jednotvárnost, každodenní život. Jiskra žádostivosti vyhasla a tak se musíme podívat do jiných kultur, třeba indiánských, zda pro nás nemají praktickou radu k použití.

20.11.2023 v 15:28 | Karma: 45,35 | Přečteno: 8117x | Společnost

Danka Štoflová

Sláva je jen kropenatá slepice

To červnové ráno jsem radostně vylétla z domu jako na zádech okřídleného Pegase. Neměla jsem však v úmyslu vzlétnout až do oblak, ani se opovážlivě vyrovnat bohům a nechat se zanést na horu Olymp. Ten den měla vyjít moje kniha.

17.7.2023 v 15:04 | Karma: 43,99 | Přečteno: 3986x | Společnost

Danka Štoflová

Cigánské husle do každé rodiny

Dnes bych vám ráda vyprávěla jeden dávný příběh, pamatuji si ho dobře a stále ve mně rezonuje. Ve společnosti lidí jsou stále předsudky a špatné zkušenosti s jinými kulturami. Pojďme se všichni začít vnímat trochu jinak, srdcem.

7.6.2023 v 13:22 | Karma: 45,28 | Přečteno: 4581x | Společnost

Danka Štoflová

Vinnetou v Trabantu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Slavnou jsem se nestala, ale porodila jsem Tammymu děti. A ukázala jsem mu svoji rodnou zem.

11.5.2023 v 9:05 | Karma: 45,39 | Přečteno: 6004x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem tančila s vlky

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Naše děti jsem porodila pod vrcholky Great Smoky Mountains, na půdě, která indiánům po staletí patří. Přijala jsem indiánskou životní filozofii za svou.

28.4.2023 v 12:11 | Karma: 46,35 | Přečteno: 7602x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Sním vašeho psa!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Potkali jsme se v New Yorku,kde jsem se chtěla prosadit jako začínající malířka. New York je multikulturní, báječný a nikdy nespí. A pak přišla pohroma, moje matka.

20.4.2023 v 9:38 | Karma: 46,48 | Přečteno: 10166x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem dostala lekci tantrického sexu

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako mladá malířka. Umělecké prostředí města, které nikdy nespí, vám posune hranice vnímání za běžnou mez.

12.4.2023 v 12:21 | Karma: 44,72 | Přečteno: 5070x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

"Zbij mě! Já strašná svině!"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla prosadit jako malířka. Tammy v New Yorku vystudoval a proháněl holky, kterým zřejmě ukázal cestu k Šangri-La.

4.4.2023 v 10:27 | Karma: 46,05 | Přečteno: 10977x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jizva od Mackieho Messera

Vdala jsem za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Než jsem ho v New Yorku poznala, protloukala jsem se jako začínající malířka, často měnila bydliště a spolubydlící. Potkala jsem spoustu lidí a vyslechla jejich sny.

21.3.2023 v 9:51 | Karma: 45,77 | Přečteno: 5250x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Dvouvaginální Fran

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, a tak nějak jsem tušila, že Tammy byl dost divoký. O některých historkách by se zkrátka mělo mlčet. Ale nikdy se to nedělá a je to dobře.

16.3.2023 v 9:44 | Karma: 46,22 | Přečteno: 10302x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Švédská trojka

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kde jsem se chtěla stát slavnou malířkou. Což se nestalo, zato jsme vystřídali pár bytů a úžasně se sžili. Víte, co je švédská trojka?

7.3.2023 v 12:37 | Karma: 46,71 | Přečteno: 17275x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem viděla satanistický obřad - aneb "Skvělá práce u Moše"

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Poznali jsme se v New Yorku, kde jsem se snažila prosadit jako malířka. Ale než jsem Tammyho poznala, prošla jsem pár zaměstnání, na které bych raději zapomněla.

22.2.2023 v 15:16 | Karma: 45,96 | Přečteno: 7738x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Jak mi mafián seřezal zadek

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Seznámili jsme se v New Yorku, kam jsem se vydala, abych se stala slavnou malířkou. To se tedy nestalo, ale život mi ukázal, že rozhodně není peříčko.

9.2.2023 v 10:49 | Karma: 46,96 | Přečteno: 13131x | Diskuse| Společnost

Danka Štoflová

Proč jsem si nevzala Pištu Hufnágla

Vzala jsem si Tammyho, přímého potomka indiánů z kmene Čerokí. Když to vezmu kolem a kolem, moje netradiční česká rodina mě vlastně už od dětství připravovala na život, který normální nebude. Nic lidského mi není cizí.

1.2.2023 v 11:54 | Karma: 46,89 | Přečteno: 9180x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 116
  • Celková karma 43,67
  • Průměrná čtenost 6859x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.
POJĎTE PODPOŘIT DĚTI FONDU UNICEF
DRAŽBOU MOJÍ KNIHY❤️
SOUČÁSTÍ DRAŽBY JE I TAJNÝ DOPIS DRAŽITELI, KTERÝ JSEM NAPSALA.
PŘIJĎTE PROSÍM POMOCT, DĚTI JSOU NEJVĚTŠÍM BOHATSTVÍM
KAŽDÉHO NÁRODA ❤️
www.aukceunicef.cz

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde ve druhém pololetí r.2024, těším se moc!

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik