Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Den, kdy se Sabar vykoupil - část třetí

Už vím kdo je SABAR, a proč je lepší mít někoho, kdo na mě čeká, protože chce. Ne proto, že má vodítko a musí. Ale protože chce. Protože mě má rád.

 

„Mami, víš o tom, že Sabar umí mluvit?“ říkám matce u večeře.

„Haf haf, Fanynko, dobře jez a nenechávej nic na talíři.“ napodobí matka psí hlas a směje se.

Ušklíbnu se.

„Náhodou jsem snědla už skoro všechnu rýži, a přitom víš, jak moc ji nemám ráda.“

„Dobře Fanynko, co ti teda Sabar říká?“ přistoupí na hru matka.

„No on přímo nemluví, jestli myslíš jako hlasem.“ Šťouchnu matku vidličkou do ruky a směju se.

„On kouká, víš, tak jako kdyby mi rozuměl každé slovo, co mu řeknu. Myslím, že je strašně chytrý.“ 

„Nebude toulavej, nebo tak něco.“, zašťourám se v rýži.

„Proč myslíš?“ řekne matka a naplní skleničky vodou.

„Protože dneska ráno vyšel z řeznictví prodavač a řekl mu: „Dneska přijď později Sabare, mám pro tebe připravený jatýrka.“ Zašeptám tajemně.

„A myslíš, že si tam Sabar došel?“

„Určitě. Přece se nenechá připravit o takovou dobrůtku.“ A směju se, až vybryndám pití.

„Tak vidíš, pan řezník ho zná, a asi i jeho páníčka. Když mu nechává dobrůtky, tak bydlí někde poblíž.“ Řekne matka a utře ten binec na stole.

„Jenže já nechci, aby něčí byl, chci, aby byl jenom můj a šel k nám domů.“ Začnu fňukat.

Matce se zavlní vráska na čele.

„O tom už jsme mluvily, Fanynko. Pejsek by u nás byl nešťastný. A navíc, odpoledne už tam na tebe přece nečeká, takže má svůj domov. A jeho pán by byl moc smutný, kdyby o Sabara přišel.“, řekne smířlivě.

„Jo já vím.“ Zahučím a odcházím od stolu.

Přemýšlím, že si od Marušky půjčím obojek a vodítko. Když jim umřela buldočice Linda, schovali si ho, na památku.

Ráno připnu Sabarovi obojek a odvedu si ho domů. Stejně mě tak nějak škrábe v krku, i maminka si všimla, že pokašlávám. Do školy nepůjdu.

Budeme si doma se Sabarem hrát. Třeba na to, že je záchranářský pes. Napustím mu vanu a budu mu do ní házet hračky. Sabar se rozběhne, skočí do vody a já budu křičet: Hodný pes, hodný pes, pašááák.

Viděla jsem to jednou u rybníka. Přijeli tam dodávkou záchranáři a měli spoustu klecí se psy.

Záchranář si oblékl vodní oblek a skočil do vody.  Pak dělal, že se topí, volal pomoc, pomoc!

A pes vběhl do vody, doplaval k němu a táhl ho na břeh.

Na břehu ho poplácali a řekli, hodný pes, hodný pes a dostal odměnu. Byl šťastný a vrtěl ocasem.

Už se těším, jak si krásně se Sabarem pohrajeme.

----------------------------------------------------

„Fanynko, k večeři.“ Volá na mě matka z kuchyně.

Jenže já nepůjdu. Jsem smutná.

Se Sabarem se to nepovedlo. A přitom jsem to měla tak hezky vymyšlené.

Ráno čekal u řeznictví. Běžela jsem a pusinkovala jsem ho přímo na čenich. Na bacily.

Pak jsem pomalu vytáhla obojek, zvedla ukazováček a řekla hodný pes a chtěla mu ho připnout.

V tu chvíli se otočil a utíkal pryč ulicí. Volala jsem SABARE, SA BA RE, SA BA REEEE!

Ani se neotočil. Prvně jsem šla do školy sama. Ještě, že šesťáci už do parku nechodí.

„Mami, myslíš, že se každý pes naučí chodit na vodítku?“ ptám se nenápadně matky.

„Já myslím, že každý. Je to pro jejich bezpečnost, hlavně tady ve městě. Bez vodítka by je chytila městská policie a odvezla do útulku.“ Řekne matka bezelstně.

Hrkne ve mně.

Sabar musí mít bezpodmínečně obojek a vodítko. Zítra to zkusím znovu.

„Mami, myslíš, že táta by chtěl, abychom měli psa?“ zeptám se opatrně

„Fanynko, táta by určitě žádného psa nechtěl, vůbec byl proti tomu, aby lidé chovali zvířata v bytech. Jsou to pak chudáci, říkal. Zvíře potřebuje volnou přírodu, běhat po lese. Doma jsou jen nešťastní.“  Matka si vzdychne a začne sklízet talíře.

„Kdyby tady táta byl, určitě by mi Sabara domů dovolil, vím to!“ našpulím pusu a zavřu oči.

„Fanynko, já myslela, že Sabara jsi si jen vymyslela, že není opravdový.“ Matka si mě přitáhne k sobě.

„Děda ví, že je opravdový, děda hned poznal, že se jmenuje SABAR." Zafňukám.

„Děda je už starý a hodně toho prožil, Fanynko. Ale nezlob se na mě, děda je stejný snílek jako ty. Celý život poslouchám příběhy, které vypráví, a o kterých vím, že se prostě nemohly stát. A navíc děda nám domů nikdy žádné zvíře nedovolil.“ Vydechne matka.

„Protože jste o žádné nestáli, ale já jo, chci mít SABARA doma.“ Řeknu zarputile.

„Tak už dost Fanynko, tohle vážně nemá cenu.“  Matka se otočí a jde do kuchyně.

Ale já už vím, jak to udělám. Musím být chytrá. Zítra dojdu se Sabarem až do parku a tam, na lavičce, mu vysvětlím jak je to s toulavými psy bez obojku a vodítka. Vysvětlím mu, jak to vypadá v útulku.

Pejskové jsou tam smutní, osamělí, hladoví a je jim zima. Je v jeho zájmu, aby si nechal obojek a vodítko nasadit. Nemůžu dospat.

-----------------------------------------------

Letím k řeznictví a Sabar nikde. Jsem tu moc brzy? Ještě neumím moc hodiny, ale počkám.

Už musím běžet do školy. Sabar nepřišel. Asi se na mě zlobí, že jsem mu chtěla dát obojek a vodítko.

Brečím a vím, že to nebyl dobrý nápad. Přišla jsem o kamaráda, o ochránce.

---------------------------------------------

Další den ráno běžím k řeznictví s nadějí.

Není tam.

Bouchám na dveře řeznictví.

„Pane řezníku, neviděl jste Sabara?“ ptám se muže v kostkované zástěře.

„Jo ty jsi kamarádka Sabara viď? Pojď dál, namažu ti něco k svačině na cestu.“ Řekne dobrácky.

Zná Sabara a ví, co s ním je. Mám radost. Radostně sahám po chlebu se sádlem.

„Víš, předevčírem odpoledne ho tu na ulici srazilo auto. Vezl jsem ho k veterináři, ale neboj se, nic vážného to nebylo. Má jen rozbitou hlavu, tady za uchem.“ Sáhne si za ucho.“ Ale myslím, že bude v pořádku.“ usměje se. „Je to silný pes, nemusíš se o něj bát.“

Mám radost. Zítra už tu Sabar určitě bude. Dojídám cestou chleba a olizuju si prsty od sádla.

Od bacilů.

Přemýšlím o vodítku. Je lepší mít kamaráda, který na mě čeká, protože chce. Ne proto, že má vodítko a musí. Ale protože chce. Protože mě má rád.

Pospíchám domů. Musím vrátit Marušce vodítko a obojek. Nepotřebuju ho. Vlastně jsem ráda, že si ho nenechal nasadit. Maminka by se zlobila a jeho páníček by byl smutný. Jako já dneska ráno.

Maminka už je doma. Prý jedeme k dědovi, je nemocný.

Můj milovaný dědeček, můj snílek, který mě vždycky pochopí.

Musím mu říct o Sabarovi. Jak jsem byla hloupá. Ale děda mi neřekne, že jsem hloupá. Zhoupne mě na klíně a řekne mi nějakou historku.  A mámě se to zase nebude líbit. Ale mě jo.

A budeme se smát, děda na mě zamrká, jako že jsem jeho holka. A já na něj taky zamrkám, jako že rozumím.

Máma se tváří vážně. Ani se nesměje, když jí vyprávím, jak jsem si olizovala ruce od sádla. Jestli prý jsem panu řezníkovi poděkovala. Jako bych byla malá a nevěděla, že se děkuje.

O Sabarovi jí nic neřeknu. Zlobila by se, že jsem mu chtěla dát vodítko. Řekla by, co je to zase za nesmysly.

----------------------------------------------------

Už jsme u dědečka. V penzionu se všude svítí a my jedeme výtahem do třetího patra. Sestřička nás vyhlíží.

„Panu Giňovi už je lépe, ale moc dlouho ho nezdržujte, je rychle unavený.“ Řekne a otevře dveře od dědova pokoje. V rohu je rozsvícená lampička.

„Dědečku můj milovaný.“ Běžím a skáču za ním do postele.

„Fany, to nemůžeš, děda je zraněný.“ Říká matka a tahá mě ven z postele.

„A kde?“ ptám se a tahám z dědy peřinu.

Děda se směje.

„Tady na hlavě, ty malý truhlíku.“ Děda otáčí hlavu.

„Příště musím dávat větší pozor s těmi berlemi, natáhl jsem se jak široký, tak dlouhý a rozsekl si kebuli, koukni.“ Ukazuje mi místo za uchem a chechtá se.

„Ukaž, pofoukám ti to.“ A usilovně foukám.

„Tati, musíš dávat na sebe pozor, nemůžeš chodit nikde po venku. Sestřičky tě musí mít pořád pod dohledem.“ Matka rozvlní vrásku.

„A mohlo to dopadnout ještě mnohem hůř.“ Vytahuje z tašky pomeranče a párky.

„Ale už jsem fit, neboj se.“ Mrkne na mě děda.

„Dědo, Sabar se ztratil a prý je zraněný, říkal řezník“ šeptám mu spiklenecky.

„Já vím, ale zítra už bude určitě v pořádku, neboj se.“  pošeptá mi zpátky.

„Má prý zranění..na hlavě, zrovna tady, za uchem, jako ty".

Dotknu se velké náplasti a začínám cítit, jak mi trne u srdíčka.

Víte, tak jako když vás někdo vyhazuje vysoko nad hlavu a vy nevíte, jestli vás chytne zpátky.

Tak jako mi to dělal tatínek. Když měl ještě sílu.

Najednou to vím, prostě to vím.

„Dědo, t y  j s i  S a b a r?“ zašeptám potichounku.

„ Pssst holčičko, zítra tam Sabar na tebe zas bude čekat, to ti můžu slíbit.“ mrkne na mě děda.

A já vím, že spolu máme tajemství.

Autor: Danka Štoflová | sobota 13.3.2021 8:15 | karma článku: 19,25 | přečteno: 349x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,23 | Přečteno: 2877x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 43,07 | Přečteno: 3920x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,18 | Přečteno: 7606x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma: 44,40 | Přečteno: 5906x | Společnost

Danka Štoflová

Den, kdy zemřelo Slunce

Indiáni si po staletí předávají vědomosti ústní formou. Stojí je mnoho úsilí, aby přetrvaly do dnešních dnů. Pojďme jim naslouchat. Často nás šokují, i když to vlastně nechtějí. Všimli jste si, že máte uvnitř sebe ladičku?

5.1.2024 v 10:30 | Karma: 45,44 | Přečteno: 10120x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 116
  • Celková karma 43,72
  • Průměrná čtenost 6859x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.
VE ČTVRTEK 18.4.2024 PROBĚHLO VYHLÁŠENÍ CEN MAGNESIA LITERA, KDE JSEM BYLA NOMINOVANÁ VE FINÁLE V KATEGORII HUMORISTICKÁ KNIHA. PŘI VYHLÁŠENÍ MOJE JMÉNO NEZAZNĚLO, ALE BYL TO KRÁSNÝ ZÁŽITEK, MNOHO PŘÍPRAV A PÁR KALÍŠKŮ SLIVOVICE. TAK SNAD PŘÍŠTĚ 

DNES POSLEDNÍ DEN AUKCE FONDU UNICEF
PŘIJĎTE PROSÍM PODPOŘIT DĚTI - VZDĚLÁVACÍMI PROGRAMY FONDU UNICEF
ELEKTRONICKOU DRAŽBOU MOJÍ KNIHY I MNOHA DALŠÍCH❤️
SOUČÁSTÍ DRAŽBY JE I TAJNÝ DOPIS DRAŽITELI, KTERÝ JSEM NAPSALA.
PŘIJĎTE PROSÍM POMOCT, DĚTI JSOU NEJVĚTŠÍM BOHATSTVÍM
KAŽDÉHO NÁRODA ❤️
www.aukceunicef.cz

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde v ZÁŘÍ 2024, těším se moc!
Právě pracujeme na korekturách.
Píšu pro vás další knihu, ráda bych ji do konce roku odevzdala.

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik