Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Viděla jsem vraždu.

Viděla jsem vraždu, bylo mi 6 let. A děda se radil s čertem. Dnešní doba si žádá příběh, ale není dušičkový.

Je to šokující. Ale díky bohu, paměť je milosrdná. Obrousí hrany vzpomínek, krev je méně červená, rohy možná nebyly rohy, a ta useknutá ruka, možná nebyla ruka. Ale věřte mi, když je vám šest let, krev je sakra opravdová a já dodnes na jazyku cítím její kovovou příchuť...

Děda sedí u stolu, kašel mu bublá v plících a balí si cigaretu. "Radím se s čertem", utrousí a pomněnkovým okem mrkne po mém výkresu. Je na něm bílá postava, ruce a nohy se povalují kolem a utápí se v červené barvě. "Taky jsem jednoho viděla", špitnu a pokračuji v kresbě. Dochází mi červená.

Děda si odchrchlá, "Měl rudý oči?". "To neměl", řeknu zklamaně.

" No tak vidíš", zatahá mě za culík a jde kouřit na balkón.

Jenže já vím svoje. Od té doby už nikdy nespím klidně. Matka mi vyhrožuje, že mě dají do blázince, když budu každou noc zvracet. Strachy.

"Z čeho prosím tě?", vzteká se matka a převlíká mi pyžamo.

"Prý bude atomová válka, říkali ve škole.", zalžu pohotově a zapínám si kabátek.

 "Ale hovno bude", matka je pragmatická.

Cestou se školy se ohlížím a rychle zaběhnu do vchodu paneláku. Vyběhnu tři patra  a zamykám na dva západy. Rychle pustím desku Hurvínka, nemám ráda doma ticho.

 "Kníže Krok měl tři dcery, Kazi, Tetu a Libuši, podle nich se jmenují jejich hrady" říká Spejbl, "Kazi Kazín, Teta Tetín a Libuše....".

 "Vyšehrad"...chechtá se Hurvínek. " A taťuldo, čí dcera je Kokořa?"

Směju se také, ale jen do doby než se tiše zachvěje závěs z plastových ornamentů. Je zavěšený místo dveří do obýváku. Vyskočím a rychle se schovám za sedačku. Tady mě nenajde. Strachy sotva dýchám, uklidním se až když uslyším otočení klíče v zámku.

Táta se převléká do montérek. Dvakrát týdně navečer chodí sekat trávu do školek a na sídliště. "Jdeš taky?", volá na mě a utahuje si šňůrku v pase. Jenže já už nikdy nejdu. Chybí mi to. Zvuk tátovi sekačky, a sladká vůně růží, kterými jsou osázeny záhony podél plotu školky. Růže božsky voní, nejvíc ty růžové a žluté. Běhám mezi růžemi a představuji si, že jsem růžová víla. Ke každé se skláním a saju její vůni.

Každou pohladím, usměju se na ni, jsem přece jejich víla.

Slyším v dálce zvuk tátovi sekačky, uklidňuje mě.

Mám pro sebe všechny houpačky, prolézačky. Jsem úplně sama na světě.

Sekačka utichne. "Jdemeeeeee", volá táta a měníme stanoviště.

Začínáme u vysokého věžáku. Hraju si v keřích, které jsou vysázeny podél domu. Jsou tady, aby lidé v přízemí měli dost soukromí. Sedám si do křoví a dělám si z nich křesílka, mám krásný obývák. Trhám bílé kuličky z keřů, trochu smrdí, jenže tak krásně praskají. Sekačka se vzdaluje, ale mám ještě chvíli čas. Začnu si zpívat, jsem doma ne.

"Nemůžeš si jít vyřvávat někam jinam Viktorko?, křičí na mě paní z prvního patra.

Má květovaný župan a na hlavě natáčky.  "Jdu na noční proboha!".

Rychle běžím na druhou stranu věžáku, udělám si křesílka tam. 

Procházím podél balkónů a strkám hlavu mezi tyčky zábradlí. Sekačka v dálce tiše přede. Až bude daleko, budu muset běžet. Prohlížím si zblízka věci na balkónech. Děda říká, že jsem zvědavá jak opice. Tady mají červený kočárek, asi holčička. Šňůry plné bílých plen.  Další balkón, dvě basy piva, rozpadlá skříňka a zaprané prádlo na šňůře. Z okna slyším hlasitý smích a zvuk sportovního přenosu. Přeběhnu k dalšímu.

Úplně prázdný balkón. Je špinavý, v rohu nad dveřmi je hnízdo vlaštovek a zdi jsou plné bílých cákanců. Všude na zemi ptačí hovínka. Okna jsou šedivá, záclony potrhané. Zastrčím hlavu mezi tyčky zábradlí a špicuju uši. Balkónové dveře jsou pootevřené a záclona je kousek odhrnutá. Zírám přes špinavé sklo do malé mezery. Obraz obývacího pokoje se mi objevuje pozvolna. Vidím hnědý koberec, kousek křesla, na zdi polička se zlatými poháry a diplomy. Vysunu hlavu a zastrčím ji mezi tyčky o kousek dál. Do mezery vidím z jiného úhlu. Vidím bicí hodiny, šišky na šňůrách se pohupují. Vedle visí obraz divočáka. Můj pohled upoutá cosi na zemi. Leží tam bílé tělo. Jeho bělost se odráží na tmavě hnědém koberci.

Najednou se něco zablýskne a ruka v zápěstí odskočí a hupne ke křeslu. Zírám do mezery a můj šestiletý mozek naprosto jasně chápe co vidí a nemůže se odtrhnout. Znovu zablýsknutí a odskakuje chodidlo, všude je jasně červená barva, vsakuje se do koberce. Nemůžu se nabažit toho kontrastu barev a upřeně zírám. Cítím něco kovového na jazyku, chutná to stejně, jako když olizuji zábradlí.

Najednou se mihne pohyb a v mezeře se objeví obličej. Oči se dívají přímo na mě. Všimnu si, že ten obličej je zvláštní a obtiskne se mi na zornici. Prudce cuknu hlavou a odřu si uši o rezavé tyčky zábradlí.

 Metelím za zvukem sekačky.

"Já už jdu domů", volám na tátu.

Nečekám na odpověď a běžím k našemu baráku. Prudce rozrazím vchodové dveře.

"Měl rohy", zašeptám nevěřícně nahlas a vyběhnu schody po dvou.

"Umyj si ruce", volá na mě matka, ale já neposlouchám a vběhnu rovnou do kuchyně. Vyskočím na topení u okna, sednu si  a vyhlížím kuchyňským oknem dolů. Není tam pořádně vidět. Musím si stoupnout na parapet, opřít se obličejem a oběma rukama o sklo. 

Je tam. Stojí u popelnic a kouká na mě nahoru. Jen se klidně dívá. A já vím, že už nikdy nebudu mít klid. Nikdy. Viděla jsem totiž vraždu.

To be continued...

 

 

 

 

Autor: Danka Štoflová | čtvrtek 11.3.2021 7:54 | karma článku: 18,84 | přečteno: 817x
  • Další články autora

Danka Štoflová

Strach po indiánsku

Strach je náš věčný průvodce. Je to náš společník, spává s námi, sedí nám po boku, svírá nás a objímá. Není krutý ani zlý, jen trvalý. Indiáni mají svůj způsob, jak se s ním vyrovnat.

24.4.2024 v 8:45 | Karma: 41,56 | Přečteno: 2592x | Společnost

Danka Štoflová

Žeton štěstí od šamana

Indiáni se neradi fotí, věří, že fotka jim vezme duši. Ale zato se smějí od rána do večera, jejich humor je hodně za hranou upjatého evropského myšlení. Já neumím vyprávět vtipy, a děsně ráda a děsně blbě hraju karty.

5.4.2024 v 9:27 | Karma: 42,40 | Přečteno: 3035x | Společnost

Danka Štoflová

Chyť se hořícího paroží!

Lidé a strach k sobě od nepaměti patří. Strach nás celý život doprovází, prostupuje, ochromuje, ovlivňuje a přesto nám dává zvláštní sílu. Posiluje totiž naději. Pojďme se podívat, jak to se strachem mají indiáni. Léčí ho ohněm.

8.3.2024 v 10:59 | Karma: 43,15 | Přečteno: 4019x | Společnost

Danka Štoflová

Vábnička na muže

Vábnička je nástroj napodobující zvuky samic v říji, vábí a přitahuje, nenechá nikoho na pochybách, že si báječně užije. Já jsem muže vábila, aniž bych to tušila, a to díky své genetické výbavě, která se zprvu nezdála nic moc.

27.2.2024 v 14:09 | Karma: 45,22 | Přečteno: 7719x | Společnost

Danka Štoflová

Jak jsem se koupala víc než Angelika

Vana je pro mě svatý grál všech lenochů, ztraceným rájem Šangri-La a varhánky na dlaních a chodidlech, z hodin a hodin strávených ve vodě, jsou pro mě důkazem, že nebe na zemi skutečně existuje. A indiáni, ti by Angeliku trumfli.

8.2.2024 v 8:41 | Karma: 44,47 | Přečteno: 6023x | Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Promluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15

V atriu Poslanecké sněmovny proběhne tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci zřejmě...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  10:15

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  10:13

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

SOCDEM žene Paroubkovu suverenitu k soudu. Žádá její vyřazení z voleb

25. dubna 2024  10:13

Sociální demokracie (SOCDEM) tvrdí, že koalice ČSSD, kterou ministerstvo vnitra zaregistrovalo pro...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 116
  • Celková karma 43,29
  • Průměrná čtenost 6859x
Mávla jsem proutkem, pod plamínkem svíčky, krásně se červenáš, neznáš moje hříčky. Měla bych tě varovat, možná umím čarovat.

VE ČTVRTEK 18.4.2024 PROBĚHLO VYHLÁŠENÍ CEN MAGNESIA LITERA, KDE JSEM BYLA NOMINOVANÁ VE FINÁLE, V KATEGORII HUMORISTICKÁ KNIHA.
PŘI VYHLÁŠENÍ MOJE JMÉNO NEZAZNĚLO, ALE BYL TO KRÁSNÝ ZÁŽITEK, MNOHO PŘÍPRAV A PÁR KALÍŠKŮ SLIVOVICE. TAK SNAD PŘÍŠTĚ ❤️
P.S. Potřásla jsem si rukou s Arnoštem Goldflamem a řekla mu, že ho mám ráda...a on řekl: "Jéé...děkujuuu."

NOVINKA: Audiokniha je tady! Můžu prozradit, že ji pro vás namluvila držitelka dvou Thálií a moc se povedla.

Najdete ji zde: 

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/13792/Audiokniha-Jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-Ceroki-Danka-Stoflova

Moje další kniha INDIÁNSKÝ EROTIKON vyjde v ZÁŘÍ 2024, těším se moc!
Právě pracujeme na korekturách.
Píšu pro vás další knihu, ráda bych ji do konce roku odevzdala.

 

Knihu najdete zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/518955/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Elektronická kniha zde:

https://www.kosmas.cz/knihy/527287/jak-jsem-rodila-indianskeho-syna-z-kmene-ceroki/

Kdo mě má rád, může mi napsat na:

 dankaelisstyee@yahoo.com

Seznam rubrik